søndag 1. mai 2011

Gulrotkake


Jeg har en svoger som fyller 50 år omtrent på denne tiden, og i går feiret vi begivenheten men en veldig hyggelig fest. Jeg hadde lovet å ha med gulrotkake, og siden jubilanten er litt over middels glad i marsipan måtte jo denne kaken pyntes med marsipangulerøtter.


Det er veldig enkelt å lage disse gulerøttene. Jeg bruker bare ferdig laget marsipan som du får kjøpt i butikken pluss grønn og oransje konditor farge. Det er ikke alle butikker som har oransje konditor farge. Da kan du blande rød og gul farge også, det går helt fint men er litt mer jobb.


 Jeg bruker en kniv for å lage små riller, det gjør at gulerøttene ser mer ekte ut.


 Jeg bruker en liten blomster utstikker til å lage den lille grønne tusten på toppen. Disse var grønnere i virkeligheten enn det du kan få inntrykk av på bildet.


Så var det bare å spise og kose seg. :)

1 kommentar:

FruEnerstad sa...

Nam, den ser kjempegod ut! Kan godt forstå at det var noen som trodde du hadde dekorert med knaske-gulerøtter.
Kh Fruen