søndag 16. september 2012

Tovede strikka votter!


Det er helt kart blitt høst og de først kuldegradene har allerede vært her hos oss en natt. Da passer det godt å strikke noen gode og varme tovede votter. Og kjøper eller syr du noen vindvotter til å ha over er du sikret varme hender i all slags vær.

Disse vottene er stikket til min yngste datter. Utgangspunktet var noen nøster med Fritidsgarn jeg hadde liggende. (Jeg holder på å slanke garnlageret mitt) Oppskriften til vottene finner du hvis du trykker her. Oppskriften er enkel og strikkingen går raskt med tykke pinner og garn. Jeg har planer om å forvandle flere av restenøstene min til tovede votter. De er jo fine å gi bort som gave også. :o)



Håper dere alle har en riktig fin søndag og en god ny uke når den tid kommer!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Så nydelige votter, skulle gjerne hatt et par sånne. Jg får ikke til etå strikke tommelen på votter, derfor spurte jg om du solgte sånne. Så kunne jg ha kjøpt et par a dg. Så flott at du har blogg,har en jg og på bloggspott. jg driver mest m hekling da, og d blir også noen timer foran symaskinen. Litt strikking blir d jo også. Jg skal legge til bloggen din som en a mine følgere. Takk for at du deler.

Jorun sa...

Fine votter. Datteren så bilde i bloggen din og ønsket seg sånne. Har lagret oppskriften!
Ha en fin, kreativ uke!

Anonym sa...

Takk for at du deler oppskrift.

Tovede votter er akkurat det jeg er på let til min datter =)

MarJE sa...

Å så herlige dei vottane såg ut!!!
Her må oppskrifta lagrast...takk for at du deler den :)
Ha ei god ny veke!!!

Tovepia sa...

Kjempefine, og dette er "min" oppskrift også..trur æ:))
Ha ei god ny uke, klem fra mæ:)

Anonym sa...

Kjempefine votter! Og en kjempegod julegaveide :) Ha en strålende uke!

Jill Kristin Ø.Remme sa...

Lekre!!! Skal til å prøve å lære meg å strikker votter for det har jeg virkelig lyst til. Vi får se om jeg klarer det:))

Fin uke forsatt:))

Underberget sa...

Å, de vottene ser ordentlig gode og varme ut. Herlig å ha nå som det blir kaldere dager! Ha en fin kveld!

FO - 2 sa...

Flotte, gode og varme.
Takk for at du deler oppskriften,
- og for inspirasjonen! (:

Merete Larsen sa...

Nydelige votter.Skulle gjerne strikket disse,men får ikke sett oppskrifta��kan du evt sende den til meg.
Lyst til å strikke i kveld��