tirsdag 25. oktober 2011

Grøss og gru....


Tiden for årets årlige grøss og gru nærmer seg. Nemlig Halloween. Jeg må tilstå at jeg på dette området ikke henger helt med. Jeg klarer ikke helt å opparbeide den helt store begeistringen for denne høytiden. Jeg er litt mer tilhenger av hygge og kos, enn gørr og skrekk. Men ungene er begeistret, så vi prøver å lage en variant som alle kan glede seg over.


Tidligere år har vi gjort det slik at ungene har invitert med seg noen venner. Mannen min har så kjørt disse rundt til familie og venner i området, som bor litt uten for allfarvei slik som oss (les litt på landet). Fordelen med denne løsningen er at de som får besøk ofte synes det er veldig hyggelig, siden dette er de eneste heksene de får besøk av. Etter rundturen pleier vi å avslutte med hjemmelaget pizza hjemme hos oss.




Denne "søte" lille lykten kom min eldste datter hjem med i går. Hun hadde laget den på fritidsklubben hun går på. Utrolig fin synes jeg og passer veldig godt med de hjemme dyrkede pyntegreskarene mine.


Tusen takk for de hyggelige kommentarene dere legger igjen. Jeg setter utrolig stor pris på dem. Det er også veldig hyggelig at det er kommet til flere som vil følge bloggen. Velkommen skal dere være.
Håper dere alle får en flott uke!

3 kommentarer:

Røsslyng sa...

Den lykta var koseleg ja, og akkurat passe skummel;) Lukke til med feiringa! Me let dagen passera i stillheit;)

Janne Tove sa...

Eg har heller ikkje noko spesiellt forhold til halloween sidan det ikkje var kome til Norge då mine born var små. Julebukk derimot brukte vi å gå og ungane også. Ser at det er ein del diskusjon om kor vidt ein skal ta til seg denne tradisjonen eller ikkje og mange stadar kan det nok gå ei kule varmt med besøk heile tida. Lur måte de gjer det på - at det er med voksne og held litt kontroll med trollungane og at de besøkjer folk der det ikkje er så mange andre.
Får vel ha litt tvist i skapet den dagen kanskje. Men fargane rundt Halloween er berre fine da. Kos deg:-))
jannetove

Evas hobbyer sa...

Her feirer vi egentlig ikke Halloween i det hele tatt. Men unga pleier å være på en eller annen fest. Men fin lykt da:)