lørdag 9. februar 2013

Ponchogenser.



I går fikk jeg kjøpt et nydelig melert lyseblått garn. Garnet er fra Sandnes Garn og heter Alpakka. Det er utrolig deilig og mykt og har som sakt en farge jeg synes er helt lekker. Ideen er å strikke en ponchogenser. Hvordan denne blir seende ut, får du ikke se før jeg er ferdig. For jeg har ikke noe mønster, bare et klart bilde inne i mitt hode om hvordan den skal bli.

Men som du ser så skal den ha snørehullsfletter nederst som vrangbord. Oppskriften på hvordan du strikker slike fletter finner du her. Disse flettene er veldig enkle å strikke, men jeg synes de er utrolig dekkorative.






Håper dere alle har en super helg og et stort velkommen til alle nye følgere som har lagt seg til i det siste. :) Jeg vil også minne om at det fremdeles er mulig å bli med på min GiveAway hvis du går inn på innlegget her.

God helg!

5 kommentarer:

Bente sa...

Nydelig farge da. Uten mønster? Tror ikke jeg hadde klart det.
Strikking for meg akkurat nå er kluter.

H. sa...

Elsker den blåfargen !!!
takk for garntipset - dette blir spennende å se, hadde ikke greid å strikke uten mønster....hadde ikke vist hvor mange masker jeg skulle hatt...hehe

Lykke til og god helg til deg og :)

Edny sine puslerier sa...

Dette blir nok flott, tenker jeg. Når det er noe du ser for deg, og har lyst å lage, så blir det som oftest bra. Og jeg liker det som ingen andre har;) Lykke til med videre strikking! Kjempefint med den vrangborden. Min mor bruker det ofte på sokker, og det er også nydelig;)

Anne (Moseplassen) sa...

så nydelig mønsterstrikk! Må jo bli en superlekker genser.

God helg :)

Anonym sa...

Dette var en lekker bord! Gleder meg til å se sluttresultatet:) Ønsker deg en god uke!