mandag 29. november 2010

Roen har senket seg...

Det har ikke blitt så mange innlegg på bloggen de siste dagene. Det skyldes, som jeg har nevnt tidligere, at vi hadde selskap her på Hobbybruket i helgen. Men nå har jeg nettopp kjørt min søster og mann til toget som skal frakte de til flyplassen, ungene er på skolen og mannen er på jobb. Så nå har jeg hele huset for meg selv og roen har senket seg etter en aktiv men utrolig hyggelig helg og nå koser jeg meg med å skrive litt mens jeg koser meg med en kopp te og et stykke gulrotkake. Livet er i grunnen ganske godt.

Lørdag var det selskap med familie og gode venner. Søndagen ble brukt til å se en kjempe flott danse/ ballett forestilling hvor vår eldste datter deltok. De var bare så utrolig flinke. Noe av dagen ble også brukt til å vaske opp og flytte tilbake aller møbler som var flyttet rundt i hele huset. Jeg synes det egentlig er ganske hyggelig å rydde etter en hyggelig fest. Da tasser jeg rundt i mitt eget tempo og tenker på alle de gode minnene jeg har fra kvelden før.

Her kommer noen bilder fra bordet. Jeg sydde nye duker for anledningen og jeg satte ny personlig rekord med en duk som var på over 7 meter. Jeg regner med at denne kommer til å bli delt i to for senere bruk, men den var veldig greit med en duk som passet perfekt til dette bordet.



Jeg hadde pyntet bordet i rødt og hvit med litt innslag av grønn granbar. Jeg brukte de flotte Norgesglassene mine som lysestaker. Jeg synes også det ble ganske stilig med de gamle sandkakeformene jeg har arvet etter min bestemor som t-lys holdere. Jeg hadde også kjøpt potteskjulere i sink på Ikea som jeg hadde granbar og røde roser i.

Som bordkort hadde jeg brodert navnet på alle gjestene på kjøkkenhåndklær. Disse ble også brukt som servietter. Disse kunne de som ønsket det ta med seg hjem. Det var en del av damene som var veldig påpasselig med at mannen fikk med sitt hjem. :)
Håper du har en flott dag i det strålende vinterværet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så fint det ble, Lise!

Hilsen Anne Merete