tirsdag 7. desember 2010

Bakedag nr 2

I dag har jeg bakt julekaker med mamma. Det var også veldig hyggelig, men en mye roligere opplevelse enn venninnebakedagen som jeg fortalte om tidligere. Av en eller annen mystisk grunn blir ikke oppvaskberget like stort og gulvet er ikke dekket med mel og deig. Jeg har funnet ut at det må ha noe med antall kokker å gjøre... og kanskje litt med at min mor er av den ryddige sorten.



Nå tror jeg at jeg nærmer meg ferdig med julebaksten. Jeg har bare igjen en runde til med pepperkakebaking og så skal jeg lage hjemmelaget marsipan. Jeg er ferdig med å skolde mandler til dette, så den kjedelige jobben er her gjort. Nå ligger de å tørker, så om ett par dager regner jeg med at vi kan smake på årets hjemmelagde marsipan. Med sjokoladetrekk er dette farlig godt.

Men jeg ser ikke bort fra at det kanskje blir litt mer kakebaking hvis jeg finner en oppskrift som ser så fristende ut at jeg bare må prøve den.

1 kommentar:

Heidi B. Dahl sa...

Hei Lise!
Så fin blogg du har fått deg, kommer du hjem å baker litt til meg også??
Ha en fin førjulstid.

Heidi