torsdag 3. februar 2011

Dukkeklær

I dag har jeg kost meg med å sy dukkeklær til Baby born dukker. Jeg har sydd to sett med bukse og topp. Det ene settet skal gis bort i bursdagspresang til en kusine. Det andre settet har jeg lovet jentene her hjemme at de skal få beholde.




Buksene er sydd i lyserosa kordfløyel med rysjekant nede på bena. De har også fått bånd til pynt. Det har også den ene av toppene.


Buksene har strikk i livet, mens toppene har trykknapper i ryggen. Slik at plaggene blir enkle å ta av og på for små mammaer. :)


Det er veldig hyggelig å sy dukkeklær. Ikke bare får en mulighet til å bruke morsomme knapper, bånd og stoffer, men det er også veldig gøy å se gleden hos den fornøyde dukkemammaen som får plaggene.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, så lengter man bare til våren! Så heldig de er som får så fint dukketøy! Det kan jo være at det du kan sy litt riktig babytøy? Det er kanskje en mamma som blir kjempeglad?
Klem June

Camilla sa...

Hei Lise!

Så moro å besøke bloggen din. Du lager så utrolig mye fint. Flotte dukkeklær :-) Har planer om noen syprosjekter jeg også, men kommer ikke helt i gang, enda stoff og alt er i hus...

Takk for hilsen i min blogg :) Er ikke like aktiv som deg,men legger ut litt sånnn i ny og ne.

Ha en flott fredag, og god helg!

Klem Camilla

Annette Thygesen sa...

Så søte dukkesettene ble med pyntebånd på. Jeg har en haug med stoff til dukkeklær, så jeg får hente inspirasjon hos deg, så kanskje jeg kan komme meg i gang.