torsdag 10. februar 2011

Chilipepper og 15 cm nysnø




Utenfor har snøen lavet ned hele dagen og det har kommet ca 15 cm snø. Dette skaper ideelle forhold for lek og morro for både to og firbente. Hunden vår Dina er helt vill etter å prøve å fange snøen i lufta, du kan tro det blir fart på henne når det måkes snø.

Kontrasten blir da ganske stor når jeg kommer inn i "så-rommet" jeg har laget i låven. Her har nå både basilikum og chilipepper plantene fått plass under det kunstige lyset.



Vi (les min hjelpsomme og praktiske mann) har montert lysrør, kjøpt på Bauhaus til en billig penge, på en planke. På planken og i taket er det skrudd i kroker som vi henger kjettinger i. Dette gjør at jeg kan heise opp lyset etter hvert som plantene forhåpentligvis vokser seg større.


Det er montert tre slike lamper, så det burde være god plass til å så mange spennende planter.




Nå venter jeg bare på at pelargoniaene skal spire, slik at de også kan flyttes fra varmekablene på badet og ut i låven.

Ingen kommentarer: