søndag 16. juni 2013

En herlig helg!


Det har vært en utrolig deilig helg, med sol og fint vær både lørdag og søndag. Det meste av tiden er blitt tilbrakt ute i hagen og drivhuset. Og se hva jeg har fått!!!! VANN og STRØM i drivhuset. :))))) Utrolig fornøyd med min praktiske mann.


Men helt problemfritt var det ikke å få vann til drivhuset. For når vi koblet på vannet viste det seg at røret, som vi gravede ned da drivhuset ble satt opp, ikke var tett. Så da var det bare å begynne å grave. Men siden det var relativt vått, var det ikke spesielt vanskelig å  finne hvor lekkasjen måtte være.



I drivhuset vokser det godt, og snart kan jeg høste de første chiliene. Det tar nok litt lenger tid før tomatene blir modne.


Noen av tomatplantene mine hadde fått noen ganske store "tyver", så da jeg fjernet disse stakk jeg de ned i potter med godt fuktet jord. Og nå har jeg tre fine tomatplanter ekstra.



Litt musikk til arbeidet må en ha!



Håper dere også har hatt en deilig helg og at dere får en god uke som kommer. Ha en fortsatt fin søndagskveld!

4 kommentarer:

Edny sine puslerier sa...

Det ser virkelig ut til at du har grønne fingre! Og for et flott drivhus! Herlig med innlagt vann da:)

H. sa...

Eget drivhus, hvilen drøm !
Er det ikke deilig med slike handymen, som ordner og fikser?
Me like :)

Utrolig flott med egne tomater, og chili som skal høstes, så moro.

Kos deg videre med finværet og deilig sommer :)

Jorun sa...

Hei!

Jeg har fått i oppgave å linke norske mønstre til bloggen: http://365sakerdukansticka.blogspot.no/
Kan jeg linke til noen av dine mønstre med bilder?

Tips meg gjerne om andre som deler gratis mønstre! :-)

Jorun.

Tins roser sa...

For et herlig drivhus du har! Det har virkelig mye å si at man har et sted der plantene kan stå lunt hele året. Fortsatt fin dag til deg!