søndag 28. juni 2015

Enkelt sommerbord


 
Når en skal ha gjester er det viktig med god mat, men jeg liker å lage et hyggelig bord også. Jeg storkoser meg når jeg kan tenke ut kreative ideer og nye måter jeg kan bruke det jeg finner i hagen/ naturen eller har i skuffer og skap. Det er ikke alltid så mye som skal til og mange ganger er ofte det enkle det beste.
 
 
 
I går hadde vi hyggelig besøk av gode naboer. Bordet var da dekket med en duk jeg har sydd for en god stund siden. Jeg er veldig glad i denne duke, ikke bare fordi den nesten ikke krøller og derfor er veldig lett å stryke, men også fordi jeg liker de friske fargene. Det er veldig enkelt å sy duker, og du kan da få en duk som passer akkurat til målene på ditt bord og med de fargene og det mønsteret du ønsker.
 
Kubbelys i ulikepastellfarger ble satt på bordet i store Norges glass, på den måten unngår du at lysene blåser ut hele tiden. Siden lysene gjør ganske mye ut av seg på bordet valgte vi å gjøre det enkelt med blomstene. Vi la derfor bare prestekrager tilfeldig utover bordet. Noen pene steiner holder serviettene på plass.

 
 
 
 
 
 

Da var bordet dekket og vi kunne bare glede oss til at gjestene skulle komme.






Ha en riktig fin søndag!

6 kommentarer:

Christine sa...

Så skjønt bordet ble :) Det er ikke alltid det skal så mye til. Jeg er fan av lite pynt, så blir det bedre plass til maten ;)

Håper selskapet ble trivelig!
Ønsker deg en flott uke som kommer.
Klem fra Christine

Lykkefunn sa...

Nydelig sommerbord!

Unknown sa...

Så hyggelig - du er suveren til å dekke bord!

H. sa...

Så nydelig bord dekning !
Oser sommer her....:)

ladies hand tattoo sa...

Very beautiful. xoox Su

Fashions sa...

Hi, Really great effort. Everyone must read this article. Thanks for sharing.