mandag 27. desember 2010

Årets jule/ familie selskap

Min manns bestemor hadde bursdag 2. juledag (og ville i år blitt 101 år hvis hun forsatt hadde levd, men hun  døde for noen få år siden hele 96 år gammel) For å feire henne, ble det skapt en tradisjon her på gården for veldig mange år siden, at familien samlet seg til juleselskap denne dagen. Dette var en tradisjon som min mann og jeg synes det var veldig hyggelig å føre videre når vi tok over gården for 8 år siden. Det er som regel den eneste gangen i året hvor de fleste på min manns familie på fars siden samles. Det har med årene kommet til mange barn, barnebar og oldebarn  så familien er nå blitt ganske stor. I går var vi 52 stk med smått (3 uker) og stort samlet. Vi spiser hjemmelaget buffét hvor mange bidrar. Faste innslag her er elgkarbonader, fiskepudding med hvit saus og reker, aspik, kald ribbe og mye mer.

Etter vi har spist godt av bufféten er det dessertbord med masse godt som hjemmelaget karamellpudding, riskrem, himmelsk lapskaus, julekaker og mye annet godt.

Det er veldig hyggelig med et slikt selskap, men jeg må tilstå at dagen i dag blir i et ganske rolig tempo. Deilig å bare rusle rundt å rydde litt.

Håper du får en fortsatt fin dag. :)

Ingen kommentarer: