lørdag 25. desember 2010

Den største gleden en kan ha

Jeg tror at for de fleste mennesker er den største gleden en kan ha, å gjøre noen andre glad. Jeg håper at nissen var gavmild med alle i går, og at det er mange glade små og store i dag.

Jeg har en svoger som liker marsipan litt mer enn de fleste. I går opplevde jeg en person som virket ganske fornøyd når han fikk dette glasset med hjemmelaget marsipan overakt. Det er alltid hyggelig å gi bort noe som du vet mottageren liker.

Jeg må tilstå at de fleste gavene jeg gå bort i år var kjøpt, men det var noen unntak. Som marsipankulene og disse strikkede julekulene.
Disse julekulene er strikket etter oppskriften i Arne og Carlos sin bok om Julekuler. Den inneholder hele 55 forskjellige mønstre. Men du får også grunnmønsteret slik at du kan lage dine egne mønstre hvis du ønsker.



Jeg var også så heldig at jeg selv fikk flere hjemmelagde gaver i år. Fra min datter på 9 fikk jeg blandt annet denne flott tovede engelen som allerede har kommet opp på treet.
Jeg vil ønske deg en fortsatt God Jul og at vi sees her på boggen snart igjen. :)

1 kommentar:

Martha sa...

hello from a fellow julekuler knitter
your knitted balls are so pretty and a perfect round shape :)
i was making them last year - such fun to make!