tirsdag 5. juni 2012

Liten titt i drivhuset!


Selv om temperaturen ute ikke helt stemmer med at det er blitt juni og sommer er det godt å varmt inne i  drivhuset. Busktomatene jeg sådde i vinter har vokst godt i det siste.


Agurkplantene har også blitt kraftige med mange blomster. Så om ikke så lenge nå kan vi kose oss med de førte agurkene. Gleder meg. :o)


Agurk-urten har også blitt stor med mange blomsterknopper. Dette er en urt jeg ikke har så mye erfaring med, men det er jo gøy å prøve noe nytt og blomstene skal vist være gode i salaten.




Her i huset er det mange som er glade i pizza, da er det deilig å kunne gå i drivhuset å hente friske urter som oregano og timian. Basilikumen fikk ikke være med på bildet. :o)


Strikkeputen i strukturmønster, som jeg i ett tidligere innlegg lovet dere oppskriften på, er nå ferdig strikket. Nå skal den bare monteres og oppskriften skrives ned så kommer oppskriften  på bloggen for de som har lyst på et nytt strikkeprosjekt.

Riktig god uke til dere alle, og velkommen til nye følgere. Veldig hyggelig at dere vil følge med videre.

6 kommentarer:

Monica sa...

Du er så heldig som har så fint drivehus.. Ser ut som du er godt i gang med sesongen:-) Klem fra Monica

Tins roser sa...

Så frodig og fint hos deg, det er jo rene drømmen...

Helene Orskaug sa...

Ja er det ikke gøy med drivhus? :o)
Jeg har fått meg drivhus i år og debuterer denne sesongen.
Agurkurten din hadde så nydelig blå blomst:o) Og masse spennende du dyrker! Jeg har også tomater og agurker, som straks er modne:o)

Ha en fin dag!
Heleneklem

Anonym sa...

Jeg er kjempemisunnelig! Vi hadde også drivhus hvor vi dyrket agurker og tomater, men så kom en snøfull vinter og knuste hele huset! Planen er at vi skal få oss nytt, men vi har ikke kommet så langt enda :) Kjempeflotte bilder:)
Ha en fin uke :)

Inger Marie sa...

Så frodig det er i veksthuset ditt:)
..her blir det mye godt å spise etterhvert også:))
Ha en fin kveld:))

FO - 2 sa...

Du har frodige planter og mye godt i drivhuset ditt.
Til stor glede, vet jeg,
- på flere måter.
Agurkurt har en nydelig farge og er lekker i salater, ja.
Den er villig og sprer seg selv.
Jeg sådde noen for mange år siden.
Stadig dukker det opp mange nye planter her ute. Også dette året.