mandag 8. november 2010

Burde burde


Vi har de alle sammen. Jeg må tilstå at jeg sannsynligvis har fler enn de fleste. Jeg snakker om alle disse prosjektene som vi går i gang med med mer eller mindre iver, men som ender opp som ikke helt avluttede prosjekter. Noen av de stopper opp fordi det føles så uoverkommelig langt frem til mål. Andre er rett ved målstreken og det er i grunne ganske ubegripelig at jeg ikke har gjort ferdig det lille som gjenstår. Hvorfor det stopper opp kan ha mange årsaker. For meg er det ofte at det dukker opp ett nytt prosjekt som er mer sennende og at jeg har gått litt lei. Noen ganger er jeg litt usikker på hvordan jeg skal løse en utfordring som har dukket opp og velger den letteste utveien og legger prosjektet til "modning"


Vi må heller ikke glemme alle de prosjektene som er så uferdige at de aldrig er begynt på. De ligger der enten som drømmer om noe jeg gjerne skulle ha gjort eller som et stort ork, noe jeg burde gjort. Det kan være store drømmer (gode eller mareritt ditt valg) som feks. å pusse opp. Men det kan også være de små tingene. Som den knappen som skulle vært sydd i eller den lyspæren som skulle vært byttet. Det tar egentlig ikke så lang tid å gjøre det, men jeg kommer liksom ikke i gang. Jeg bare irriterer meg over at det ikke er gjort.

I dag har jeg bestemt meg for å gjøre noe med et av mine burde burde prosjekter. I dag skal jeg gå til angrep på kommoden i gangen. Den kommoden som det virker som bare inneholder single votter og sokker når ungene skal på skolen, jeg tror faktisk den spiser luer også. I dag skal det bli orden og mulig å lukke skuffene uten at du må bruke rå makt. Jeg har ingen illusjoner om at det kommer til å være orden der veldig lenge. Men jeg skal nyte det så lenge det varer, og så får jeg sette det på burde burde listen igjen om noen uker.




Dagen er ikke bare burde burde, den er også en god kopp med te.
Ha en flott dag.

1 kommentar:

Anonym sa...

For noen dager siden hørte jeg en fyr på TV si: " Et mål uten en plan er bare en drøm ". Tror han snakket om trening, men jeg tror vi kan bruke det han sa til store og små ting i livet. Det gir ihvertfall meg en forklaring på hvorfor en del ting aldri blir realitet..!
Klem June