onsdag 5. januar 2011

Snart kommer våren...

Jeg vet at det kun er starten på januar, gradestokken viser minusgrader og at snøen laver ned. Men jeg har faktisk startet vårforberedelsene. Hagebøkene er tatt frem og jeg har begynt å planlegge sommerens hage og drivhus.

I låven har vi et isolert rom som til nå har vært brukt til oppbevaring av rot. I dag startet jeg jobben med å rydde ut alt rotet. Jeg har nemlig planer om å bruke dette rommet til å ha alle de ny sådde pottene mine.


Det fine drivhuset jeg fikk sist sommer blir for kostbart å varme opp til spire temperatur nå i januar.

Mannen min er ganske tålmodig med alle mine påfunn men han er mildt sakt ikke veldig begeistret for å ha ny sådde potter i hele huset. Og skal jeg være ærlig så synes vel jeg også at de gjør seg bedre ute i låven.


Etter ett par timer var rommet blitt som dette, så det går da fremover.

Jeg kommer til å rive benken og doen også. Jeg skal så sette inn hyller og ekstra lysstoffrør for å gi nok lys til plantene. Så det er noe arbeid som gjenstår. :)

Ingen kommentarer: