onsdag 2. mai 2012

Graving, snekring og linselus!


Det graves, snekres og jobbes for tiden på Hobbybruket. For meg er det ikke mye som slår å kunne holde på ute i dette nydelige været vi har hatt her på Østlandet de siste dagene. Som dere ser var Dina med. Hun er ivrig tilstede når noe skjer ute. Og blir gjerne med på bilde. :0)


For noen år få siden laget vi denne deilige og romslige uteplassen. Her vi har sol fra tidlig morgen til solen går ned på kvelden. Vi er veldig fornøyd med plassen, men føler at den er litt åpen. Vi (les jeg) har derfor funnet ut at vi (les min mann) skulle snekre blomsterkasser i ytterkant  på det ene hjørnet på plassen. Slik at vi kan plante til litt, og på den måten få litt mer rom følelse.


Jeg er av de heldige som har en veldig praktisk anlagt mann, som kan fikse det meste. Men det gjelder å være litt tålmodig, for han har mange oppgaver med jobb og gårdsdrift, så det er ikke alltid mine oppussing og hage prosjekter har høyeste prioritet. Men når det først settes i gang går det unna. :0)




Dette var så langt vi kom i går. Det gjenstår litt snekring og så skal kassen kles med grunnmur papp innvendig. Før vi kan fylle opp med jord og plante. Jeg har ikke bestemt meg for hva som skal plantes enda, så har du gode forslag så tas de i mot med takk. :0)

Dagene frem til helgen begynner å bli fullbooket med aktiviteter og jobb så siste finish blir nok ikke ferdig før til helgen.

Håper alle dere andre også har hatt en flott 1. mai og at dere får noen fine dager frem til helga. :0)

8 kommentarer:

Gyldenlakk - hage og pusterom sa...

Ser kjempesmart ut. Det er deilig å ha noen 'håndtverkere' til å få gjort ting skikkelig. Vi har gjort noe tilsvarende på terrassen (har skråning nedenfor). Har litt roser og iblandet stauder. Det spørs om du vil ha litt høyde, noe med lukt, noe vintergrønt? Løs eller stram stil. Mange muligheter. Jeg har litt plass innimellom for ettårige, så kan man variere litt. Og setter tulipaner for våren (eneste sted som ikke rådyra tar dem...) Erteblomster på klatrestativ gir fin høyde, og god lukt. Cosmos, sommerlig og fin ettåring. Blir spennende å se resultatet :-)

H. sa...

Genial ide !!!

Såååå flink mannen din er, verdt å vente på da - og prosjektet er som du skriver, nesten ferdig og det kommer jo straks en ny helg.

Hvis du vil ha det litt skjermet, ville jeg vel valgt noe som vokser i høyden..... :)
Lykke til, dette kommer til å bli super fint.

Unknown sa...

Så kjekt med en handymann ;)
og så fin linselus da ;)
Kos deg med planlegginga :)

Tovepia sa...

Så flott det blir med blomsterkasser der, og godt med menn som lar seg inspirere:))
Nydelig labrador du har..ikke Golden?
Her var det toppdag i går, 5 grader og regn idag...
Kos dæ mot helg, klem;)

Lindas hobbyhjørne sa...

Det kommer jo bare til å bli så fint ! Hvis du planter blomster som blomster på ulike tider, så vil det alltid være blomster der :) Det er morro å sette seg ned å bli "kjent" med blomstene og velge ut hva man vil ha :))
Ha en fin morgendag, klem.

Janne Tove sa...

Så lurt med avgrensa blomsterkasser rundt uteplassen. Lurer nesten på om eg må finne meg eit slikt prosjekt. Men først skal den ferske veden stablast ute til tørk i sommar. Ikkje akkurat veir for å halde på ute i dag....men eg har regndress - så eg skal nok få tatt ei økt:-)) God helg derigarden:-))

Anonym sa...

Hei. Veldig fin blomsterkasse!! Kunne tenkt å lage en likedan. Kan jeg få lov til å spørre om hvilke dimensjoner som er brukt. Er det 2x8" og 2x2" i hjørnene? Hvordan er hjørnelekten festet, kan ikke se noen skruer? Hilsen litt mindre dreven hobbysnekker.

Hobbybruket sa...

Hei. Veldig hyggelig at du liker blomsterkassen, vi er også veldig fornøyd med den. :)

Blomsterkassen er laget med 2x6" og 2x2" i hjørnene. Det er helt riktig at du ikke kan se noen skruer. Plankene er nemlig stikk skrudd fra sidene og toppen innvendig. Bortsett fra den øverste planken den er ikke stikkskrudd fra toppen. Lykke til! :)