søndag 20. mai 2012

Kan anbefales!


Som jeg skrev om i forrige innlegg hadde vi gjester på 17. mai. På menyen sto grillmat, og jeg hadde lyst til å prøve noe nytt. Valget falt da på eltefritt brød. Jeg har helt siden jeg leste om denne måten å lage brød på hatt lyst til å prøve det. Og det sto virkelig til forventningene. Utrolig saftig med deilig sprø skorpe. Mmmm.... veldig godt. Siden jeg skulle servere det ved siden av grillmat valgte jeg å lage et brød med soltørkede tomater. Oppskriften fant jeg hos Trines matblogg. Trykk her så kommer du til oppskriften. Brødet er enkelt å lage. Du må bare beregne god tid, siden deigen skal heve i 12-20 timer.


Det blir helt sikkert ikke siste gang jeg lager eltefritt brød. :0)

Håper dere alle har hatt en deilig helg og at dere koser denne søndag ettermiddagen.

5 kommentarer:

Edny sine puslerier sa...

Jeg har ofte sett på slike oppskrifter, men ikke prøvd. Nå ble jeg fristet til å gjøre det;) Kan tenke meg at det blir veldig smakfullt når det får kose seg så lenge underveis;)

Berre Kristin sa...

Ah, såg godt ut! Har ikkje kome så langt at eg prøver så mykje nytt på kjøkkenet, men håpar eg ein gong gjer det, og då skal dette prøvast ut:) Ha ei god veke i vente!

H. sa...

Dette såååå gooodt !
Kan bare tenke meg hvor godt det må ha smakt og med sprø skorpe, lykke ;)

Fint dekke bord under her...!

Tovepia sa...

Det er herlig godt, har bakt det to ganger allerede;)
Håper sola skinner på deg, for den skinner på meg;)

Aina sa...

Takk for kjempekoselig 17-mai. Brødet var utrolig godt!