søndag 18. desember 2011

Jakten på et juletre!


Tradisjonen tro har siste søndag før jul blitt tilbrakt i skogen, på jakt etter årets juletre.  Det er alltid like spennende å se om vi klarer å finne et tre som tilfredsstiller alles forventninger. Selv om jeg gjerne skulle hatt litt snø, må jeg tilstå at når en er på juletrejakt er det en stor fordel at snøen ikke ligger 1/2 meteren høy.


Det er også veldig hyggelig å dele denne årlige tradisjonen med gode venner. :0)



Som dere ser var det trær i alle størrelser som ble med hjem i dag.


Etter en slik vandring i skogen på jakt etter det perfekte treet, passer det godt å avslutte turen i gapahuken. Der koste vi oss med varm saft og pølser. Og alle var enige om at pølser smaker aller best ut, rett fra panna.




Nå skal resten av kvelden brukes til litt juleforberedelser inne før vi skal kose oss med å heie på de norske håndballjentene i VM finalen. Håper dere alle har en flott 4. søndag i advent. :0)

4 kommentarer:

Berre Kristin sa...

Så koseleg å gjera det slik då! LIkar å leita etter tre me også, men blir ofte litt sånn i hurten og sturten.. Dette var ein lur tradisjon:) Ha ein fin kveld!

FruEnerstad sa...

Gleder meg til å se det pyntet inne i storstua på julaften!

Karna sa...

Oj, oj oj dette så koselig ut, kjempe fint å kunne gå ut og hente juletreet sitt selv...det gjorde jeg i mange år, men etter å ha oppdaget edelgran, så blir det nok det på meg fremover...Juletreet mitt står nemlig ved terrassedøren og der skal hunene løpe ut og inn...og med vanlig gran ble det VELDIG mange barnåler på gulvet og lite på granen etterhvert...

Så ut som dere fant et fint tre, kos dere!

Janne Tove sa...

Så koselig å hente tre i egen skog - mange fine vart det nok og pølser er alltid best ute i det fri. Kos deg fram mot jul:-)) Klem