fredag 30. desember 2011

Strikkede krusvarmere.


En av de hjemmelagde julegavene i år var disse strikkede krusvarmerne. Sammen med en pakke med litt god te eller kaffe, er dette en gave som kan passe til de fleste. Eller du kan lage noen til deg selv.


Disse krusvarmerne er ikke vanskelige å lage, du strikker bare firkanter som passer rundt kruset du har. Jeg valgte et flettemønster, men her er det bare å bruke fantasien strikke i de mønstrene og fargene du liker. Ikke strikk firkantene for store, de skal sitte litt stramt slik at de ikke sklir ned. Lag tvinnede snorer som du fester i hjørnene og knyt de fast rundt kruset, slik at de lett kan tas av og på når kruset skal vaskes.


Riktig god fredag til dere alle sammen. Håper dere får en deilig nyttårs helg. Klem

6 kommentarer:

FruEnerstad sa...

Morsom gaveide! Kan jeg spørre hvilket garn har du brukt?

Ha en hyggelig nyttårsfeiring!

Janne Tove sa...

Veldig flotte og så lur gave - kanskje eg skal prøve meg på noko slikt:-)) Håper de har det fint på slutten av 2011 - klem

Hobbybruket sa...

Disse krusvarmerne har jeg strikket i Pt2 garn. :0)

FO - 2 sa...

Søte og fine krusvarmere. :)

Ønsker deg et godt og opplevelsesrikt nytt år!
Håper at det blir fylt med gode dager og mange fine gleder og stunder! ♥

Hanne sa...

Koselige krus-varmere!
Jeg er så glad jeg oppdaget bloggen din. Jeg er stadig på jakt etter gode altmuligblogger, og havnet innom her etter å ha sett bloggen i blogglisten hos "Tankar i tida", og nå har jeg lagt meg til som følger.
Pludrehanneklem

Jill Kristin Ø.Remme sa...

Disse krusvarmerene var kjempefine! :)